Polski Związek Kickboxingu przedstawił kalendarz na 2012 roku. Pewno jeszcze się dużo zmieni, ale warto skomentować na łamach KiBo. Na pewno nie zabraknie celnych uwag :)
Jak zwykle kalendarz na cały rok powstaje spontanicznie, na końcu grudnia lub w styczniu (inaczej: zostaje opublikowany w styczniu, bo nie znam szczegółów jego powstawania). Dopiero wtedy wszyscy dowiadujemy się, co tam nowego planują działacze. Kogo przestajemy lubić i nie dajemy mu organizacji, kto ma więcej pieniędzy i się zgłasza na ochotnika...
Przy okazji komentarzy, dostępnych na KiBo.pl - w łatwy sposób możecie podzielić się opiniami na ten temat. Która impreza zapowiada się najlepiej? Co jest największym absurdem tej propozycji? Co sądzicie o łączeniu seniorów z juniorami? Czekam na głosy!
Kalendarz imprez Polskiego Związku Kickboxingu na 2012 rok
| Tydzień |
Miesiąc |
Termin propozycja |
Nazwa imprezy |
Miejsce |
Organizator |
| 2 tydz. |
styczeń |
14.01 |
Otwarte Mistrzostwa Polski Południowej Seniorów, Seniorek, Kadetów i Kadetek Semi Contact |
KRYNICA-ZDRÓJ |
JAS-POL Krynica Zdrój Krzysztof Bulanda |
| 3 tydz. |
styczeń |
21.01 |
Puchar Kaszub w Kickboxingu K-1 Rules i MMA |
KARTUZY |
DUET Gdańsk Tomasz Biernacki |
| 9 tydz. |
marzec |
02-04.03 |
Irish Open International |
IRLANDIA |
WAKO |
| 10 tydz. |
marzec |
09-11.03 |
Mistrzostwa Polski Low Kick Seniorów i Juniorów |
KLESZCZÓW |
TOM CENTER Piotrków Trybunalski Krzysztof Toma |
| 11 tydz. |
marzec |
16-17.03 |
Mistrzostwa Polski Kick Light Seniorów, Juniorów i Weteranów |
STARACHOWICE |
DRAGON Starachowice Marek Jasiński |
| 12 tydz. |
marzec |
24.03 |
Otwarte Mistrzostwa Polski Południowej Light Contact Seniorów i Juniorów oraz IV Puchar Podbeskidzia Kadetów Młodszych i Starszych Semi, Light Contact, Kick Light |
BIELSKO-BIAŁA |
BESKID-DRAGON Bielsko-Biała A.P. Turchan |
| 15 tydz. |
kwiecień |
13-15.04 |
Mistrzostwa Polski K-1 Rules Seniorów i Juniorów |
WROCŁAW |
FIGHTER Wrocław Tomasz Skrzypek |
| 17 tydz. |
kwiecień |
27-29.04 |
Mistrzostwa Polski Kadetów Młodszych i Starszych Semi, Light Contact, Kick Light |
BIELSKO-BIAŁA |
BESKID-DRAGON Bielsko-Biała A.P. Turchan |
|
kwiecień |
|
Austrian Classics World Cup |
INSBRUCK |
WAKO
|
| 20 tydz. |
maj |
18-20.05 |
Mistrzostwa Polski Full Contact Juniorów oraz Mistrzostwa Polski Full Contact Juniorów Młodszych |
BRZEZINY |
ZIĘTEK TEAM Brzeziny Mariusz Ziętek |
|
maj |
|
Latvia Open Full Contact, Low Kick, K-1 Rules |
ŁOTWA |
WAKO |
| 18 tydz. |
maj |
02-06.05 |
Puchar Świata WAKO |
BRAZYLIA |
WAKO |
| 18 tydz |
maj |
04-06.05 |
POLISH OPEN WAKO Semi-, Light- i Full-contact (różne kategorie wiekowe) |
KRYNICA-ZDRÓJ |
LUKS "JAS-POL" Krynica Krzysztof Bulanda |
|
maj |
|
Puchar Świata WAKO Semi, Light Contact, Kick Light, Full Contact, Low Kick, K-1 Rules |
SZEGED - WĘGRY
|
WAKO |
| 25 tydz. |
czerwiec |
22-24.06 |
Mistrzostwa Polski Semi, Light Contact Juniorów |
LESZNO |
POLONIA 1912 Leszno Albin Pudlicki |
|
czerwiec |
|
Puchar Świata WAKO Semi, Light Contact, Kick Light, Full Contact, Formy przy Muzyce |
RIMINI - WŁOCHY |
WAKO |
| 27-35 tydz. |
Lipiec/ sierpień |
|
Zgrupowania szkoleniowo-kondycyjne |
|
|
|
sierpień |
|
Mistrzostwa Świata Juniorów WAKO Semi, Light Contact, Kick Light, Full Contact, Low Kick i K-1 |
TBD |
WAKO |
| 36 tydz. |
wrzesień |
07-09.09 |
Puchar Polski Low Kick i K-1 Rules Seniorów |
WROCŁAW |
FIGHTER Wrocław |
| 38 tydz. |
wrzesień |
22-23.09 |
Mistrzostwa Polski Semi, Light Contact Seniorów |
KURZĘTNIK |
ZAMEK Kurzętnik Leszek Jobs |
| 40 tydz. |
październik |
05-07.10 |
Mistrzostwa Polski Full Contact Seniorów |
KRYNICA-ZDRÓJ |
LUKS "JAS-POL" Krynica Krzysztof Bulanda |
| 43-44 tydz. |
październik /listopad |
27.10-02.11 |
Mistrzostwa Europy Seniorów WAKO Light Contact, Low Kick i K-1 Rules |
ANKARA - TURCJA |
WAKO |
| 45 tydz. |
listopad |
09-11.11 |
Mistrzostwa Polski Muaythai Seniorów i Juniorów |
|
|
| 47-48 tydz. |
listopad/ grudzień |
24.11-02.12 |
Mistrzostwa Europy Seniorów WAKO Semi, Full Contact, Kick Light, Formy przy Muzyce |
BUKARESZT- RUMUNIA |
WAKO |
| 50 tydz. |
grudzień |
14-16.12 |
Międzynarodowe Mistrzostwa Polski Seniorów i Juniorów K-1 Rules |
|
CORPUS Gdańsk?? |
Źródło: PZKB
Stworzono: 04-02-2012 autor: xxxBędę bardzo wdzięczny za informację mają one spore znaczenie logistyczne
Stworzono: 04-02-2012 autor: KiBo.pl Jacekto jest pierwsza propozycja PZKB. Nikt mnie nie informował o zmianach, ale jeżeli na stronie PZKB już miejscowość się zmieniła, pewnie oni mają rację... dowiem się i pewnie dam nowego newsa (w przyszłym tygodniu).
Stworzono: 04-02-2012 autor: xxxGdzie dokładnie będą Mistrzostwa Polski K1 w kwietniu tutaj jest podany Wrocław, a na stronie PZKB Świebodzice ?????????????????????
Stworzono: 24-01-2012 autor: asdszkoda tylko że o młodzieżowcach zapomnieli zupełnie.
Stworzono: 20-01-2012 autor: juniorco z lowkickiem juniorow?
Stworzono: 17-01-2012 autor: KBBMAM NADZIEJĘ ŻE MP LOW-KICK BĘDĄ ODDZIELNIE DLA SENIORÓW I JUNIORÓW, ŻEBY NIE ROBIĆ WIĘKSZEGO ZAMIESZANIA I MARATONU..
Stworzono: 17-01-2012 autor: wisniachciałbym żeby ten wrocław wypalił :d
Stworzono: 14-01-2012 autor: kbczgadzam się z tym ze wychodzi przez to wielki bałagan i jest to duża męczarnia dla każdego sędziów zawodników, obsługi zawodów itp. Większośc z tych sytuacji wynika z braku odpowiedniej ilości organizatorów, oczywiscie także z błędów decyzyjnych w niektórych sprawach dot zawodów. Tu by się trzeba zastanowić co zrobic by chętnych do robienia tych zawodów było więcej. Co by niosło za soba to że kategorie i formuły by miały oddzielne zawody, a i one by stały na wyższym poziomie ze względu na konkurencje. ALe o tym można marzyc bo z tego co widze w kalendarzu i wiem chętnych np do zawodów młodzieżowców w jakichkolwiek formułach nie ma.
Stworzono: 14-01-2012 autor: kbcz tego co wiem jest to narazie proponowany kalendarz imprez. Bardzo częst oorganizatorzy korzystając z tego że nie ma na następną formułę czy kategorie wiek. chętnych do organizacji podejmują się licząc na profity większe przez startowe przy podobnych kosztach zawodów. Związek z obawy na brak z danej kat rozegranej rywalizacji zgadza się na takie wybory, zastrzegając organizatorom pewne wymogi.. których oni nie do konca przestrzegają tu za przyjkład własnie 1 ring w Kleszczowie w zeszłym roku a Związek nakazał 2 ringi no ale organizatorzy korzystają z faktu ze są bardzo potrzebni związkowi zapełniając luke w danych rywalizacjach i przez to na ich błędy w organizacji jest przymykane oko.
Stworzono: 14-01-2012 autor: Słodka SueNajlepszym? W zeszłym roku było ~150 Seniorów... to jedyne możliwe do ogarnięcia rozwiązanie... Ostatnie walki w sobotę w zeszłym roku odbywały się koło północy, to był maraton;(
Stworzono: 14-01-2012 autor: KiBo.pl Jacekkbc - zgadzam się. Tylko jak Związek naciska na dwie formuły, czy Organizator powinien dać 4 ringi? Czy mamy obsadę sędziowską, która takie zawody poprowadzi...? Czy jakiś kibic przyjdzie obejrzeć zawody, na których będzie mógł się nabawić już nie rozdwojenia, ale rozćwiartowania jaźni? :)
Może jak nie ma kasy na jakieś formuły czy kategorie - przyznajmy to oficjalnie i nie róbmy tych zawodów, a zawody, na które budżet jest - niech będą fajne! Bo obniżanie wartości tych "zaklepanych", żeby pogonić te deficytowe - nie jest chyba dobrą drogą, tylko o to mi chodzi...
Stworzono: 13-01-2012 autor: kbcnajlepszym rozwiązaniem jest tylko jedna kategoria wagowa na 2 ringach.
Stworzono: 13-01-2012 autor: KiBo.pl JacekBo bym tak chciał ;) szczerze mówiąc to czekam na potwierdzenie tej kwestii, tak więc pewnie się zmieni i wskoczą też juniorzy; ale jeszcze oficjalnego potwierdzenia lub zaprzeczenia - nie mam. A stronę chciałem już odpalić, poprawiam zaraz tekst (na warunkowy) :)
W zeszłym roku był niesamowity kocioł na 1 ringu. W tym roku mamy 2 ringi (żeby kotła nie było), ale Związek chce dołożyć też juniorów (co znowu pewnie będzie oznaczało kocioł). Zobaczymy...
Stworzono: 13-01-2012 autor: juniordlaczego w zakladce MP LK 2012 jest napisane ze tylko dla seniorow?
Stworzono: 13-01-2012 autor: kbcTworzenie kalendarza imprez PZKB jest ściśle związane z organizatorami. Na dane mistrzostwa zgłasza się często tylko 1 organizator albo wcale. Łączone są zawody juniorów i seniorów ze względu na to że np nikt sie nie zgłosił do organizacji MP oddzielnie jun iorów i seniorów. Związek napewno by chciał mieć oddzielnie zawody tych i tych w róznych terminach. Kolejną rzeczą jest brak zawodów młodzieżowych. Nie jest to tak samo wynik ustalen bezpośrednich związku - poprostu żaden organizator nie zgłosił się z chęcią organizacji MP młodzieżowców - w dalszym ciągu można to przecież zrobic. Dzielenie juniorów na mlodszych i starszych nie jest pomysłem PZKB lecz WAKO które wprowadziło taki podział, pod WAKO narodowy związek musi działac. Brak Polish Open w Węgrowie z podobnych względów - poprostu Węgrów w tym roku tego nie organizuje. W większości przypadków takie rzeczy są wynikiem braku funduszy i chęci organizowania przez organizatorów. Co sie później przenosi na negatywne skutki czyli brak jakis zawodów w kalendarzu czy połączenie zawodów a co z tym idzie dosyc duży bałagan organizacyjny.
Stworzono: 13-01-2012 autor: majDokładnie szkoda że na POLISH OPEN nie ma ani Low ani K1 :(;/ bieda!
Zgadzam się z KiBo.pl Jacek, zawody powinny trwać krócej wtedy można byłoby uniknąć niesprawiedliwych werdyktów...ale mam nadzieję że to się jeszcze zmieni i wszystko będzie sprawnie przebiegało i że sponsorzy się znajdą i KB jeszcze bardziej się rozpowszechni;)
Stworzono: 12-01-2012 autor: zorroSzkoda że znika Polish Open z Węgrowa. To była fajna impreza a w Krynicy z tego co widać nie bedzie low -kicku:(
Stworzono: 12-01-2012 autor: juniorbeznadzijny pomysl dzielic juniorów na mlodszych i starszych.
Stworzono: 12-01-2012 autor: xxxWe Wrocławiu w Kwietniu powinny być tak jak rok temu w Głogowie Mistrzostwa Polski K1 juniorów i młodzieżowców. Seniorzy mają bardzo dużo imprez, a o młodzieżowcach się zapomina kompletnie
Stworzono: 12-01-2012 autor: marzgadzam się ! brak młodzieżowców ! wielka szkoda ;/
Stworzono: 12-01-2012 autor: Słodka SueOjej:(
W zeszłym roku w Kleszczowie byli sami seniorzy i była masakra, walki do 1 w nocy i widzę że ktoś wyciągnął wnioski... Teraz będziemy mieli seniorów i juniorów, brawo, brawo! Gratuluję... Poza tym zgadzam sie z xxx - dokładnie co z młodzieżowcami??
Stworzono: 12-01-2012 autor: KiBo.pl JacekVel - nie, nie chcę łączyć w jedne zawody juniorów i seniorów, choć całkowicie nie zgadzam się z zapisem "junior startujący w rywalizacji seniorów nie ma później prawa do rywalizacji z juniorami". To wg mnie absurd, nie wiem co to ma przynieść, jedynie ograniczenie możliwości startów juniorów (za bezpieczeństwo odpowiada trener!)...
Ale mi tutaj chodzi o ogranizowanie imprezy "Mistrzostwa Polski" - ja chciałbym, żeby zawody były poukładane i dobrze zaplanowane, a nie szły na ilość. Walki w piątek od 21-24, potem od 9 do 22 następnego dnia, często na 2 ringach równocześnie - zza działaczowskich stolików wygląda to OK (frekwencja duża, medaliści opublikowani) - a dla ludzi pracujących nad taką imprezą to mordęga, burdel w godzinach walk, zmęczenie sędziowskie przy werdyktach, pośpiech na każdym kroku, bo musimy 200 walk w weekend pogonić. Potem 30% werdyktów 2-1, które są często przypadkowe... a decydują np. o stypendium i następnym sezonie danego zawodnika.
Wg mnie zawody powinny trwać po 8-9 godzin dziennie MAX, powinien być czas na zobaczenie miasta zawodów, spacer i sen dłuższy niż 5 godzin (też dla ludzi obsługujących imprezę, np. dla mnie). Wtedy można rozpisać fajny godzinowy plan imprezy, ludzi zaprosić na 2-3 godziny najlepszego widowiska (pasjonaci przyjdą na całość, nowych ludzi nie ma co katować maratonem), ściągnąć telewizję i radio i pokazać im show...
Wtedy też uda się też przekonać miasto, żeby więcej pomogło finansowo, bo je promujemy - a nie jedynie salę i hotel/internat... Wtedy Sędzia Główny będzie mógł patrzeć, koordynować i oceniać zawody (i innych sędziów), zamiast tonąć w papierkach (lub w excelu), zwłaszcza, gdy Organizatora nie stać na 1500 PLN netto dla mnie lub innych "komputerów"... Wtedy Trener Kadry Narodowej spojrzy na zawodników i wyłowi talenty, a teraz - spogląda na swoich i 2-3 swoich kolegów, bo na resztę nie ma czasu (oczywiście jak trener KN przyjedzie na zawody, hehe).
Oczywiście wszystko rozbija się o kasę. Na każdy mój pomysł słyszę taką odpowiedź, niestety w większości przypadków - jest ona prawdziwa. Ale mi chodzi o chęci, próby, kierunek rozwoju dyscypliny. Wg mnie mamy czas wielkiej popularności sztuk walki, mamy możliwość zrobienia medialnego szumu i znajdowania nowych sponsorów - i powinniśmy to wykorzystać, zamiast dreptać w miejscu i nie zauważać, że przez ostatnie 10 lat zmieniło się WSZYSTKO!
W tej sprawie czekam na dyskusje :D
Stworzono: 11-01-2012 autor: xxxWidze że w tym roku Polski Związek Kickboxingu totalnie zapomniał o młodzieżowcach. Taką duża frekwencje miały zawody w Głogowie K1 a oni z nich rezygnują szkoda gadać
Stworzono: 11-01-2012 autor: warlepiej łączyć, a nie robić k1 seniorskie i low kick juniorów, a potem dołożyć osobno low seniorów i k1 juniorów, to bez sensu...
Stworzono: 11-01-2012 autor: VelMasz na myśli łączenie juniorów i seniorów w ramach jednej kategorii wagowej? Może w semi albo light to sie sprawdzi, ale w formulach pelnokontaktowych to kompletny bezsens! Jakie szanse ma nawet zdolny 16-latek z którymś z naszych najlepszych zawodników? Absolutnie żadne. Nie to doświadczenie i przedewszystkim inna fizjologia. Nie wydaje mi sie żeby dzwon od starszego zawodnika był tym, czego taki młodziak potrzebuje :| pozatym jak wtedy wybrac skład kadry polski juniorów? No chyba tylko "po uwazaniu", co w sumie aż tak by mnie nie zdziwiło...